Quebec: 1richtingsverkeer van vliegtuigen

Rond de terminal van de luchthaven Schiphol ligt een cirkel van dubbele rijbanen die de stroom vertrekkende en aankomende vliegtuigen verwerkt. Maar de cirkel die ze vormen, is niet volmaakt. Op 1 stuk moeten toestellen het doen met één rijbaan, Quebec. Op piekuren leidt dat tot lange rijen wachtende vliegtuigen. Door ook dit laatste stukje te verdubbelen, worden files, wachttijden en complexe situaties voor de luchtverkeersleiding verminderd. Voor dit project is Ricardo Beversluis gestart als planner bij de Projectenafdeling van Luchthaven Schiphol (PLUS).

Wil je inzicht in je mijlpalen?

mail ons!

Het Project ‘Voltooiing Dubbel Rijbaanstelsel’

Rijbaan Quebec wordt nu in twee richtingen gebruikt. Vooral wanneer het druk is kan veel verkeer over het viaduct leiden tot filevorming op rijbaan Quebec. Door de extra rijbaan zijn straks twee onafhankelijke verkeersstromen mogelijk. Een simpele kwestie van asfalteren is het verdubbelen van de rijbaan niet. Zo is er het tweede viaduct over de A4 dat moet worden aangelegd. Er moeten gebouwen aan de kant, een nieuw onderkomen vinden voor de huurders en nog veel meer: het is een complexe operatie om rijbaan Quebec te verdubbelen. Belangrijk is het wel. Vliegtuigen hoeven minder lang op elkaar te wachten of om te rijden. Veilig en futureproof. Het gehele project wordt gepland en uitgevoerd met zo min mogelijk impact op de 24-uurs operatie van de luchthaven en de bereikbaarheid van de luchthaven via de A4 snelweg.

Ricardo is verantwoordelijk voor het opstellen en actueel houden van de planning. Een omvangrijke klus voor een complex project als Quebec. Veel succes Ricardo!

Ook meer inzicht in de planning van je project?

Maak een afspraak voor een workshop met Ricardo!

«
»