Wat lees jij graag op social media?

Met het internet heb je toegang tot alle informatie van de wereld. Het is niet voor niets dat mensen uren kunnen scrollen door al hun tijdlijnen. Door alle slimme algoritmes blijf je content krijgen die aansluit bij jouw profiel en interesses. Wat lees je graag? Dat is wat wij graag wilden weten van onze doelgroep.

Wat vind jij leuk om te lezen?

Laat het ons weten!

Onderzoek maakt het verschil

Onze kennis delen we graag met onze volgers. Maar wat voor type content sluit het beste aan bij de behoefte van onze doelgroep? Emma Unger heeft voor haar stageopdracht een imago onderzoek uitgevoerd. Een onderdeel hiervan ging over het gebruik van social media door onze doelgroep.

Uit de enquete bleek dat meer dan 80% van de respondenten actief is op social media. De meest gebruikte social media zijn LinkedIn en Facebook. Ze gebruiken deze media vooral om inzicht in de markt te krijgen en om te netwerken. Bijna 90% van de respondenten volgt bedrijven op LinkedIn. Twitter en Instagram zijn hiervoor minder populair.

Wil je inspiratie, educatie of connectie?

Uit de enquete blijkt dat educatie, inspiratie en connectie worden beschouwd als de top drie leukste content om te zien. Bij educatie kun je denken aan informatieve en leerzame blogs. Met inspirerende content worden quotes of  uitspraken bedoeld. Bijvoorbeeld van beroemde mensen en passend bij onze doelgroep. Deze berichten zijn heel kort en geven direct een goed gevoel bij de lezer. Bij connectie content worden interne gebeurtenissen van het bedrijf gedeeld. Dit kan van alles zijn zoals nieuwe opdrachten, sociale activiteiten of vacatures. Mensen vinden het leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen.

Delen van kennis is vermenigvuldigen

Emma haar stage is afgerond en haar onderzoeksresultaten zijn zeer nuttig. Onze kennis over projectbeheersing en organisatie ontwikkeling kunnen we nog gerichter delen met onze doelgroep. Zijn er onderwerpen waar jij graag meer over wil weten? We horen het graag!

Om ons team te ondersteunen met het creëren van content, zoeken we een nieuwe collega. Kijk snel bij onze vacatures voor meer informatie. Ook stagiair(e)s zijn van harte welkom!

Wil je de onderzoeksresultaten ontvangen?

Neem dan contact op met Marianne!

«
»